Training Vergroot je Impact

Van gelijk hebben naar gelijk krijgen

Tot vandaag, de meest invloedrijke training die ik al volgde. Ik gebruik de inzichten dagelijks in mijn professionele context. Bedankt dat je echt een verschil hebt gemaakt in mijn professionele en persoonlijke leven.
C.A., Scrum Master - Telenet

Heb jij voldoende impact?

Misschien herken je het volgende wel:

  • Je hebt een ijzersterk idee met relevante inhoudelijke argumenten. Je stapt ermee naar je manager, maar al gauw blijkt dat deze niet even enthousiast reageert. Wat zijn dan manieren om toch tot buy-in te komen?
  • Je wil je collega's meekrijgen in je verhaal. Je kan echter nu al voorspellen dat dit enige overtuigingkracht zal vragen. Hoe bewaak je de balans tussen beïnvloeden en manipuleren?
  • Je hebt je eigen stijl om mensen te overtuigen. Dat heeft je in de voorbije jaren al heel wat successen opgeleverd. Toch merk je dat je stijl niet voor elke situatie geschikt is. De aard van het beestje? Of kan je er toch meer mee doen?

Deze training gaat over respectvol beïnvloeden

Wanneer we anderen willen overtuigen denken we nogal snel aan strategieën zoals: "Wie het hardst op tafel slaat…" of "Wie het luidste roept…" Dat kan soms nodig zijn, maar dit eenrichtingsverkeer heeft toch vooral het risico dat we gaan pushen of zelfs manipuleren. Misschien wel met een win voor jezelf, maar helaas ook nefast voor de langdurige samenwerkingsrelaties die we in onze professionele context willen opbouwen. Dit is vooral wat je niet zal leren tijdens onze training 'Vergroot je Impact'.

Mits respect en aanpassing aan je gesprekspartner geraak je een heel eind verder. Dit is wat we respectvol beïnvloeden noemen. Het grote verschil met manipulatie? Win-win als einddoel voor beide partijen. Gelukkig bestaan hier heel wat verschillende methodes voor. Tijdens deze training bekijken we zowel rationele strategieën als mogelijkheden tot beïnvloeding via het niet-rationele deel van ons brein. Deze maken gebruik van een aantal triggers die bij ongeveer iedere mensen via dezelfde patronen werken.

We baseren ons hiervoor op het fantastische werk van Robert Cialdini. Hij spendeerde zijn gehele carrière aan wetenschappelijk onderzoek over automatische triggers in het menselijk gedrag. Of zoals hij ze noemt: 'Klik... Start...'. In zijn boeken beschrijft hij hoe je die kan inzetten om anderen positief te beïnvloeden. Wij maakten de vertaling naar toepassingen voor je eigen professionele context, zodat je impact vergroot! In de video hieronder kan je alvast even kennismaken met zijn verrassende inzichten.

Influence and the 6 pillars of persuasion
Influence and the 6 pillars of persuasion

Waarom is deze training iets voor jou?

Deze training focust zich op de centrale vraag: hoe kom je van gelijk hebben tot gelijk krijgen? Daarbij komen volgende subvragen aan bod:

  • Wat zijn beïnvloedingsstijlen? Hoe verschillen ze van elkaar en hoe zet je ze het effectiefst in?
  • Hoe breng ik mijn argumenten zodat er voldoende ruimte is voor de positie van de gesprekspartner, maar tegelijk ook mijn eigen standpunt bekrachtigd wordt?
  • Hoe spreek ik de taal van de ander?
  • Hoe maak ik gebruik van de juiste beïnvloedingsstrategieën?
  • Hoe ga ik in mijn argumentatie proactief om met mogelijke tegenargumenten?

Op zoek naar meer info?

Dit wil ik!

We verzorgen deze training zowel in open aanbod als via de in-house formule

De bouwstenen van deze training

Module 1

Module 2

  • Heb jij voldoende impact? Onderzoek van je eigen krachten en valkuilen via een 360° survey.
  • Het verschil tussen beïnvloeden en manipuleren
  • Wanneer zal de ander 'ja' zeggen?
  • Je beïnvloedingsstijl aanpassen aan de situatie
  • Beïnvloeden bij een meningsverschil
  • Hoe zet je automatisch gedrag in bij respectvolle beïnvloeding?
  • Technieken om anderen mee aan boord te krijgen
  • Strategieën om proactief met tegenargumenten om te gaan.


Zo vergroten wij jouw impact

  • Business case: doorheen de training wordt elke kapstok getoetst  en toegepast op een persoonlijke real-life situatie. Zo kunnen geleerde inzichten direct vertaald worden naar een meerwaarde voor de professionele context.
  • Voortraject: We prikkelen je leerproces ruim vóór de start van de training via video, reflectievragen en een 360° survey. 
  • Training: Deze training duurt 3 dagen. Ze worden bij voorkeur gespreid georganiseerd.
  • Natraject: Je gaat naar huis met een uitgewerkt actieplan. Om de geleerde inzichten op het radarscherm te houden, word je door Kenaz tot 3 maanden na de training in je leerproces gestimuleerd.

Meer trainingen om buy-in te creëren

Ok, we moeten het toegeven. Het thema 'buy-in creëren in je organisatie' is bijzonder boeiend. Geen nood! We hebben nog verschillende andere trainingen die je kunnen interesseren.
Op basis van cases en oefeningen wordt interessante kennis je eigen gemaakt.
Stefan Moris - Janssen
Testimonial 7
Testimonial 7
Buy-in creëren

Stakeholdering

Diplomatieke vaardigheden voor duurzame win-win-win engagementen in je professionele netwerk.
Buy-in creëren

Omgaan met weerstand

Niemand is gek, als je hun 'waarom' begrijpt. Hoe ga je er mee om bij situaties van weerstand in een veranderingscontext.
Buy-in creëren

Win-win onderhandelen

Door een onderhandeling in te stappen met een win-verlies-mindset, sluiten we automatisch heel wat mogelijke oplossingen uit.

Get sparked!

Impact vierkant
Impact vierkant
publicaties

Impact

Invloed op basis van respect

Slaat de vonk over?

Ben jij op zoek naar de juiste skills om je impact te vergroten? Eerst extra verduidelijking nodig over één van de topics? Of zit je toch nog met andere prangende vragen?

We maken tijd voor je!