Laden Evenementen

Of je presentaties nu als eerste bedoeling hebben om te informeren, tot een beslissing te komen of om te inspireren, altijd zal je communicatie 2 lagen hebben: een rationele (facts en figures)- en een belevings-laag: de interpretatie van de feiten. Storytelling is het uitgelezen instrument om de beleving mee aan te spreken.

 

Doelstellingen

Na deze eendaagse training zullen de deelnemers:

  • Weten welke vormen van Storytelling er bestaan
  • Een story-lijn kunnen uittekenen om een vooraf bepaald doel te bereiken
  • Anekdotes, getuigenissen en metaforen gericht en gedoseerd kunnen gebruiken
  • Hun publiek kunnen meenemen in een verhaal dat hun perspectief verruimt en verandering ondersteunt
  • Verhalen authentiek kunnen brengen
  • De aandacht onmiddellijk trekken en vasthouden
  • Vooral: begrijpen dat Storytelling geen kunst is, maar een VAK dat heel systematisch kan geleerd worden door iedereen

 

Werkvorm

Oefenen met eigen situaties staat centraal. Het leerproces wordt ondersteund met demo’s, peer coaching en gerichte verhaaltechnische input.

 

Annuleren kan kosteloos tot 3 weken voor de aanvang van de training.

Deze training wordt gegeven in het Nederlands of in het Engels.

 

“Recent heb ik een presentatie gegeven over Machine Learning op een senior management meeting. Daarbij heb ik foto’s van bergen getoond om data overvloed te symboliseren, en heb ik de parallellen getrokken tussen Machine Learning en het delven van goud. Deze beeldspraak resoneerde zeker met het publiek en ik wil de trainer nog eens bedanken voor de inspirationele workshop die tot deze aanpak geleid heeft!”

S. Van Landeghem, Senior Data Scientist bij Janssen Pharmaceutica

Inschrijven

Tribe Loading Animation Image